הצגה מפורטת של המחקר שבוצע, והצגת הממצאים שעלו ממנו תוך התייחסות למגמות מרכזיות/בולטות/מיוחדות העולות מן המחקר.
דיון בממצאים שעלו מן המחקר.
הדילמה :חופש הביטוי של היצירה אל מול חופש הבחירה של הצופים לומר "לא אלימות"


דיון בממצאים שעלו מן המחקר.
7.ממצאים
כלי המחקר שלי אושש את טענת המחקר שהיא האם התקשורת משפיעה על הצופים
ניתן לראות כי הצפייה בתכנים אלימים אכן משפיעה על התנהגות הצופה.
אפשר לראות זאת בעזרת תופעת הליצנים שהצגתי ,
הצפייה בתכנים האלימים משפיעים לרעה על התנהגות הצופים ומביאים לאלימות .
כפי שרואים בניתוח המידע שהצגתי מבינים כי אכן הצפייה בסרט IT השפיעה על אנשים
וגרמה להתנהגותם המסוכנת והאלימה שהפכה ל"תופעת הליצנים" מסביב לעולם.
תופעה זו היא רק חלק קטן של השפעת התקשורת על הצופים.
קיימים מס' תופעות אשר נגרמות בשל צפייה בתכנים אלימים המשפיעה על הצופים בה.
ניתן לראות כי הצפייה בתכנים אלימים אכן משפיעה על התנהגות הצופה.
אפשר לראות זאת בעזרת תופעת הליצנים שהצגתי ,
הצפייה בתכנים האלימים משפיעים לרעה על התנהגות הצופים ומביאים לאלימות .
כפי שרואים בניתוח המידע שהצגתי מבינים כי אכן הצפייה בסרט IT השפיעה על אנשים
וגרמה להתנהגותם המסוכנת והאלימה שהפכה ל"תופעת הליצנים" מסביב לעולם.
תופעה זו היא רק חלק קטן של השפעת התקשורת על הצופים.
קיימים מס' תופעות אשר נגרמות בשל צפייה בתכנים אלימים המשפיעה על הצופים בה.
8.דיון ומסקנות (חיבור בין הדילמה , ההשערה שלי , החלק התיאורטי והמחקר)
בתחילת הכנת העבודה שלי התלבטתי בין כמה דילמות עד שלבסוף בחרתי בדילמה זו
"חופש הביטוי של היצירה אל מול חופש הבחירה של הצופים "לא לאלימות"
לאחר מכן התחלתי בהבנה עצמית של הדילמה, חקרתי מה היא אלימות , בחנתי תכנים אלימים,
קראתי כתבות אשר מראות אלימות בעקבות תוכן שראו בטלוויזיה.
"חופש הביטוי של היצירה אל מול חופש הבחירה של הצופים "לא לאלימות"
לאחר מכן התחלתי בהבנה עצמית של הדילמה, חקרתי מה היא אלימות , בחנתי תכנים אלימים,
קראתי כתבות אשר מראות אלימות בעקבות תוכן שראו בטלוויזיה.
אחרכך המשכתי לחלק התיאורטי ובו לקחתי את כל הכתבות שראיתי
הממחישות את האלימות בעקבות צפייה בתכנים אלימים, וסיכמתי אותן.
לאחר שאספתי מקורות מידע שונים גם אקדמיים וגם מאמרים,הגעתי למסקנה כי הצפייה בטלוויזיה
על התנהגות אלימה בעיקר של ילדים ובני נוער אכן משפיעה.
אנשים רואים כל הזמן תכנים אלימים בין אם מתכוונים לכך ובין אם לא .
ובעקבות זאת הם מושפעים מההתנהגות אשר רואים ומתנהגים כך במציאות.
לאחר שסיימתי עם החלק התיאורטי עברתי לחלק המעשי ,
ובו לקחתי את את הסרט IT כאבן בוחן לעבודת המחקר שלי ,
בו הליצן הפך ממשהו משמח למשהו מפחיד
אשר משריר אלימות ופחד בסרט.
ראיתי כי יש המון כתבות בהן הסרט IT השפיע על בני נוער לרעה,
וכי הם הופכים את הסרט למציאות בכך שהם מתנהגים באלימות כחיקוי לסרט.
"בהשראת טרנד עולמי מתחפשים בני נוער לליצנים ומפחידים עוברי אורח"
[בלומנטל א,סניור א, קוריאל א (2017)]
הממחישות את האלימות בעקבות צפייה בתכנים אלימים, וסיכמתי אותן.
לאחר שאספתי מקורות מידע שונים גם אקדמיים וגם מאמרים,הגעתי למסקנה כי הצפייה בטלוויזיה
על התנהגות אלימה בעיקר של ילדים ובני נוער אכן משפיעה.
אנשים רואים כל הזמן תכנים אלימים בין אם מתכוונים לכך ובין אם לא .
ובעקבות זאת הם מושפעים מההתנהגות אשר רואים ומתנהגים כך במציאות.
לאחר שסיימתי עם החלק התיאורטי עברתי לחלק המעשי ,
ובו לקחתי את את הסרט IT כאבן בוחן לעבודת המחקר שלי ,
בו הליצן הפך ממשהו משמח למשהו מפחיד
אשר משריר אלימות ופחד בסרט.
ראיתי כי יש המון כתבות בהן הסרט IT השפיע על בני נוער לרעה,
וכי הם הופכים את הסרט למציאות בכך שהם מתנהגים באלימות כחיקוי לסרט.
"בהשראת טרנד עולמי מתחפשים בני נוער לליצנים ומפחידים עוברי אורח"
[בלומנטל א,סניור א, קוריאל א (2017)]
לסיכום, אחרי חקירה ובדיקה, ניתן לראות כי אכן יש השפעה של התקשורת על הצופים.
האלימות אשר הצופים רואים בטלוויזיה מתבטאת
לאחר מכן בהתנהגותם מה שיכול לגרום לפחד ופגיעה בסביבה.
התקשורת מראה לנו המון מקרים בהם הצופים חיקו התנהגות
אשר ראו בטלוויזיה כרצון להפוך את מה שראו "למציאות".
ולכן שאלת המחקר שלי אוששה והצפייה בתכנים אלימים אכן משפיעה על הצופים.
האלימות אשר הצופים רואים בטלוויזיה מתבטאת
לאחר מכן בהתנהגותם מה שיכול לגרום לפחד ופגיעה בסביבה.
התקשורת מראה לנו המון מקרים בהם הצופים חיקו התנהגות
אשר ראו בטלוויזיה כרצון להפוך את מה שראו "למציאות".
ולכן שאלת המחקר שלי אוששה והצפייה בתכנים אלימים אכן משפיעה על הצופים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה